DARÜŞŞAFAKA EĞİTİM KURUMLARI


Görsel Sanatlar

GENEL AMAÇ
Görsel Sanatlar Bölümünün genel amacı, öğrencilerin temel sanat eğitimi alarak estetik duygularını geliştirmek, becerileri doğrultusunda sanatsal gelişimlerine rehberlik etmek ve katkıda bulunmaktır. Öğrencilerimiz bir sanat yapıtını oluştururken bunun keyfine varırken kendi becerilerinin ve duygularının fark ederek kendini ifade edebilir.

Resim yapmanın teknik çeşitliliğini ve kolaylıklarını keşfederken sanat kültürü ile yoğrularak katı kurallara bağlı kalmadan keyif almayı öğrenir.

Plastik sanat dallarından yeteneği olduğu alanda profesyonel ya da amatör başarılara imza atmasını amaçlar.

DERSLER:
Görsel Sanatlar Dersi / 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar

KULÜPLERİMİZ:

Fotoğraf ve Sinema Kulübü / 7 ve 8. Sınıf Öğrencileri

OPEN DOOR UYGULAMALARIMIZ:

Çizim Teknikleri / 7 ve 8. Sınıf Öğrencileri

El Becerisi / 5 ve 6. Sınıf Öğrencileri

ÖZEL AMAÇ
Görsel sanatlar derslerinin içeriği sanat kültürü ile desteklenmiş ve uygulamaya dayalıdır. Temel beceri ve bilgiler kazandırıldıktan sonra öğrencilerimizin sahip oldukları yetenekleri doğrultusunda başarı göstermeleri sağlanır. Bu aşamada, zaman zaman Darüşşafaka Cemiyeti proje ortakları ve bölüm projeleri ile öğrencilerin bu başarıyı pekiştirmeleri sağlanır.

Öğrencilerimizin görsel sanatlar branşlarından birisine ilgi duymalarını sağlamak, sanatı ve sanatçıyı anlayan ve sanat olaylarına karşı duyarlı bireyler yetiştirmek bölümümüzün özel amaçlarıdır.

YÖNTEM
Sanat bölümü derslikleri; öğrencilerimizin bireysel sanat çalışmalarını, grup çalışmasına çevirebilecekleri ortamlardır. Bireysel resim, heykel, fotoğraf, özgün baskı, yağlı boya, ebru, seramik çalışmaları, sergiler öğrenmenin ve becerilerin kazandırıldığı alanlardır.

ÖDEV VE ÖĞRENCİ TAKİBİ
Derslerimiz temeli uygulamaya dayandığı için, tüm seviyelerde uygulamalı ödevler öne çıkmaktadır. Öğrencilerin seviyelerine uygun kontrol rubriklerle süreç takibi yapılmaktadır.

KAYNAKLAR
MEB Yayınları öğretmen kılavuz kitaplarının yanında farklı yayınevlerine ait kitap ve albümler, internet,  görsel-plastik sanatlar malzemeleri kullanılır.

DEĞERLENDİRME
Bölümümüzde süreç değerlendirme ön plandadır. Rubrikler yardımı ile her dönem üç kez notla değerlendirme yapılır. Ancak süreçte öne çıkardığımız öğrencilerin yeteneğinden daha çok, öğrencinin başarma isteği ve çalışmasıdır.

 

ETKİNLİKLERİMİZ
DARÜŞŞAFAKA PLASTİK SANATLAR SERGİSİ:

Tarih boyunca pek çok sanatçı yetiştiren Darüşşafaka Eğitim Kurumlarında öğrencilerimiz; aldıkları sanat tarihi ve görsel sanatlar eğitimleri ile yaratıcılıklarını geliştirmiş, yaptıkları eserleri sergileyerek sanata bakış açılarını ortaya koymuş olurlar. Öğrencilerimiz, sene sonu sergimizde resimden heykele kadar tüm eserlerini gözler önüne sererler.

KİŞİSEL RESİM SERGİLERİ:

Okulda derslerden sonraki zaman diliminde, bireysel çalışmalarımızla öğrencilerimizin yeteneklerini keşfetmelerine ve geliştirmelerine olanak sağlamaktayız. Okul içi ya da okul dışı kişisel resim sergileri düzenleyerek öğrencilerimizi desteklemekteyiz. Bu seneye kadar sayısız öğrencimize okul içinde kişisel sergi açmakla beraber, 5 yıllık süre içerisinde 10.Sınıf öğrencimiz Defne Hadiş’in okul dışında Beyoğlu Eller Sanat Galerisi, Galeri BU, Carrefour AVM gibi mekânlarda kişisel resim sergileri açıldı. Bununla beraber Darüşşafaka mezun öğrencileri ile öğrencimiz Defne Hadiş’i de bir araya getirerek Galata Galeri BU sergi salonunda resim ve fotoğraf sergisi açtık.

DARÜŞŞAFAKA CEMİYETİ İLE İŞ BİRLİĞİ PROJELERİ:

Öğrencilerimizin derslerde kazandıkları bilgi ve becerilerini ortaya koyabilecekleri farklı projeler içinde yer almaktayız. Bunlardan birkaçı: DARÜŞŞAFAKA TAKVİMİ, MASTER CARD, TEKNOSA Ambalaj Paketi, KAHVE DÜNYASI Bardak ve Çikolata Kutusu tasarımı, UNICEF’in YILDIZLARI Projesi LCW Yıldızı…

Projelerden biri: Darüşşafaka Cemiyeti ile Kahve Dünyası firmasının Aralık 2010’dan itibaren devam eden iş birliği kapsamında, Darüşşafaka okulları öğrencileri yaratıcılıklarını desenlere aktardılar. Bu çalışma sonucunda ilk olarak altı öğrencinin deseni, “Darüşşafaka Bardakları”nda kullanılmak üzere seçildi. Projenin ikinci yılında 6 yeni desen daha seçilerek toplamda 12 desenden oluşan özel bir koleksiyon olarak satılmaya devam edildi.

Projenin lansmanı için düzenlenen basın toplantısında desenleri çizen öğrencilerimiz ve öğretmenlerimizin de katıldığı törende öğrencilere sertifikaları verildi.

Projenin üçüncü yılında ise bu desenler termoslar üzerine taşındı. Aralık 2013 itibariyle de yine öğrencilerimizin çizdiği yılbaşı ve daha sonra da meslekler temalı resimleri çikolata kutularının üzerine basıldı.

 OKUL İÇİ RESİM YARIŞMALARI:

İlk olarak 2000 yılında başlattığımız İstanbul’daki tüm okulların katılımını kapsayan “Sevgi Pencereleri” konulu resim yarışmasının ardından zaman zaman okul içinde öğrencilerimizi resim sanatına teşvik etmek amacıyla resim yarışmaları düzenlemekteyiz. Son olarak 2015-2016 Eğitim Öğretim yılında “IPAD’im ve Ben” konulu resim yarışması düzenlenmiştir.